la lei?on


Lo regimi nazi

1/ L'arribada al poder d'Hitler:

Hitler a fondat lo partit nazi legalament dins l'encastre de la Republica de Weimar.
Tre 1925, Hitler publica totas sas id?as politicas dins son libre Mein Kampf. (Mon combat).
Hitler desvelopa la mesa en pla?a d'una dictatura fondada sus una ideologia nacionalista, antisemita e racista: lo nazisme.

La crisa economica de 1929 en America del N?rd a de repercucion en Eur?pa tota e grandas en Alemanha. Lo caumatge espeta. La popularitat del nazisme creis amb la montada del caumatge.
[[http://img.over-blog.com/500x465/3/20/70/08//chomage.jpg veire tabl?u)

En 1932, lo partit nazi deven lo primi?r partit politic d'Alemanha. En seguida de las eleccions Hitler es nomenat Canceli?r lo 30 de geni?r de 1933. Tre lo mes de mar? de la meteissa annada se fa balhar los plens poders e instaura una dictatura: lo IIIen Reich.


2/ Lo regimi nazi:

En qualques meses, la democracia es renversada, las libertats son suprimmidas (individualas, de la premsa, de se recampar, d'exprimir son opausicion), los moviments e partits politics son forabendits manca lo partit Nazi. (lei 14 de julhet de 1933). La premsa, l'ensenhament e las Gleisas son contrar?tlats. Lo 1er d'agost de 1934 lo Fuhrer pren totes los poders (canceli?r e president) es lo sol cap de l'Alemanha.
Tre 1934, Hitler organiza un sist?ma polici?r implacable per contrarotlar la societat. La policia politica (la Gestapo [[http://fr.wikipedia.org/wiki/Gestapo Gestapo) assecuta los opausants politics que son mandats dins de camps de concentracion.



3/ Lo regimi de terror:
L'Alemanha nazia es fondada sus un racisme e un antisemitisme extr?mes. Los intellectuals e los artistes son mobilizats per justificar la superioritat de la ra?a "Ariana" sus las altras populacions.

Lo regimi persecuta totes los que son considerats coma impurs pel nazisme. Entre 1935 e 1938, un fum de leis son botadas per exclu?r: los josius, los tsiganes, los andicapats e los omosexuals de la societat alemanda.
En 1935 son las leis de Nuremberg que son antisemites. En novembre 1938 mai d'un centenat de josius son masacrats dins la nu?ch dicha de Cristal.
Il n'y a pas de commentaire sur cette page. [Afficher commentaires/formulaire]